Testa ditt dricksvatten!

Nu är det hög tid att testa ditt dricksvatten. Solen är här och många åker ut till landet. Corona gör så att vi kanske har flyttat ut tidigare än normalt eller så har vi bott där hela tiden.

Hur som helst behöver man testa sitt vatten. Har du yngre barn så rekommenderar man att testa dricksvattnet minst en gång per år. Analys av dricksvattnet bör ske på ackrediterat laboratorium eller dit kommunens miljöförvaltning hänvisar. Kommunen kan också ge råd om det är något särskilt att tänka på i specifika områden.

Vi ser ofta i våra prover att vattnet kan vara en källa till ohälsa, så better be safe than sorry.

Vill du läsa mer kolla in länken: