Just nu går telefonväxel och mail på högvarv

Förra veckan fick vi plötsligt hög belastning på både telefon och mail. Med anledning av såväl Bragées som Amelieklinikens stängning så är det ett antal patienter som ringer med frågor och vill boka tid. Vi ber om ursäkt för att det därför är svårt att komma fram och att det ibland tar tid innan ni får svar på mailen.

Lite information för nya patienter:

Patienter som tidigare har gått på Bragée, Stora Sköndal, Ameliekliniken, Post Covidmottagningen och har fått ME/CFS och/eller PostCovid diagnos och inlett behandling behöver boka ett ett fysiskt nybesök på 75 min alt ett 60 min besök digitalt. Inför ert första besök hos oss går det ut ett hälsoformulär och vi vill ha journalkopior från era tidigare vårdkontakter och aktuell läkemedelslista. De som inte har tagit prover inom de närmsta 3 månaderna behöver ta nya prover inför besök hos oss detta då vi vill ha ett grundligt medicinsk underlag inför fortsatt behandling.

Du som tidigare har varit patient hos Olli kan boka ett återbesök men vi behöver ändå journalkopior och aktuell läkemedelslista då vi inte har tillgång till regionen journaler.

Är du inte patient från någon av dessa kliniker och söker p.g.a andra orsaker ber vi dig boka ett 90-120 min långt nybesök